Obchodní podmínky
OBCHODNÍ PODMÍNKY SPOLEČNOSTI YOLLO CHIC S.R.O.
PŘI UŽITÍ INTERNETOVÝCH STRÁNEK WWW.STEHOVKA.CZ
OBJEDNÁVKA KURZU A PRONÁJEM ŠICÍHO STROJE
TYTO OBCHODNÍ PODMÍNKY (dále jen „Obchodní podmínky“) jsou vydané společností yollo chic s.r.o., se sídlem Rybná 716/24, Staré Město, 110 00 Praha 1, IČO: 180 31 935, zapsaná v Obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod sp. zn. C 380435 (dále jen „Společnost“)
1. Definice a výklad
1.1 Následující výrazy mají v těchto Obchodních podmínkách výlučně význam definovaný v tomto článku 1. těchto Obchodních podmínek:
„Cena kurzu“ |
znamená cenu uvedenou na Internetových stránkách, kterou Klient uhradí za účelem zakoupení Kurzu.
|
„Internetové stránky“ |
znamená internetové stránky na adrese www.stehovka.cz. |
„Klient“ |
znamená jakoukoliv osobu, která vlastním jménem, nebo v zastoupení jiné osoby, uzavřela se Společností Smlouvu, na základě které se zúčastní Kurzu. |
„Kurz/y“ |
znamená veškeré kurzy šití, workshopy a jiné akce uvedené na Internetových stránkách poskytované Společností Klientům na základě platně uzavřené Smlouvy mezi Klientem a Společností. |
„Lektor“ |
znamená řádně vyškolenou osobu, se kterou má Společnost platně uzavřenou smlouvu o poskytování služeb a která vede Společností nabízené Kurzy. |
„Občanský zákoník“ |
znamená zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění. |
„Obchodní podmínky“ |
má význam definovaný v záhlaví těchto Obchodních podmínek. |
„Smlouva“ |
znamená veškeré závazkové vztahy vzniklé mezi Klientem a Společností. |
„Smluvní strany“ |
znamenají vždy Společnost na jedné straně a Klienta na straně druhé. |
„Společnost“ |
má význam definovaný v záhlaví těchto Obchodních podmínek. |
„Uživatelský účet“ |
znamená účet Klienta na Internetových stránkách zřízený v souvislosti se zakoupením Kurzu, v rámci kterého může Klient spravovat již zakoupené Kurzy. |
„Zákon o obchodních korporacích“ |
znamená zákon č. 90/2012 Sb., o obchodních společnostech a družstvech (zákon o obchodních korporacích), v platném znění. |
1.2 Pro účely těchto Obchodních podmínek a jednotlivých Smluv se následující pojmy budou vykládat následovně:
1.2.1 Jakýkoliv odkaz na:
časový údaj |
je odkazem na pražský čas. |
„daň“ |
bude vykládán tak, že zahrnuje veškeré daně, poplatky, dávky, pojistné na sociální a zdravotní pojištění, příspěvek na politiku zaměstnanosti, cla a další platby obdobné povahy (včetně pokut, penále a úroků splatných v souvislosti s jejich nezaplacením nebo prodlením s jejich placením). |
„Společnost“, „Klient“ a/nebo „Smluvní strana“ |
bude vykládán tak, že zahrnuje veškeré právní nástupce a případné postupníky povolené podle těchto Obchodních podmínek nebo Smlouvy. |
„Kč“ a „koruna česká“ |
označují zákonnou měnu České republiky. |
„osobu“ |
bude vykládán jako odkaz na jakoukoli fyzickou nebo právnickou osobu (včetně státu) nebo jakékoliv sdružení těchto osob bez ohledu na skutečnost, zda takové sdružení má či nemá právní subjektivitu. |
„právní úprava“ nebo „právní předpisy“ |
zahrnuje jakékoliv zákony, vyhlášky, nařízení a obecně závazná pravidla, směrnice, požadavky nebo metodické pokyny jakéhokoliv státního nebo mezinárodního orgánu či orgánu dohledu, a to v platném a účinném znění. |
„spřízněnou osobu“ ve vztahu k určité osobě („relevantní osoba“) |
bude vykládán jako odkaz na osobu, která je vůči relevantní osobě v postavení (i) osoby ovládané relevantní osobou, nebo (ii) osoby ovládající relevantní osobu, nebo (iii) osobu ovládanou stejnou osobou, která ovládá relevantní osobu; přičemž pojem „ovládaná“ a „ovládající“ bude ve všech případech vykládán ve smyslu ustanovení § 74 a násl. Zákona o obchodních korporacích; |
„zrušení“, „zánik“, „správu“, „konkurs“, „insolvenci“, „vyrovnání“ nebo „likvidaci“ určitého subjektu |
bude vykládáno tak, že označuje jakoukoli obdobnou právní skutečnost nebo jakékoliv obdobné řízení v souladu s právním řádem, podle kterého tento subjekt vznikl, nebo právním řádem, v němž tento subjekt provozuje svoji podnikatelskou činnost či v němž příslušné řízení probíhá. |
1.2.2 Nadpisy článků, částí a příloh slouží pouze pro usnadnění orientace.
1.2.3 Není-li ustanoveno jinak, pojem použitý v jakémkoliv jiném dokumentu nebo v jakémkoliv oznámení podaném podle nebo v souvislosti se Smlouvou nebo těmito Obchodními podmínkami, má stejný význam jako v těchto Obchodních podmínkách.
1.2.4 Je-li v těchto Obchodních podmínkách nebo Smlouvě užíván výraz „včetně“ nebo „zejména“, položka nebo položky za takovým výrazem následující představují demonstrativní, a nikoliv taxativní výčet položek daného druhu.
2. Úvodní ustanovení
2.1 Tyto Obchodní podmínky v souladu s § 1751 Občanského zákoníku upravují vzájemná práva a povinnosti vzniklé v souvislosti nebo na základě Smlouvy uzavřené mezi Klientem a Společností v souvislosti s poskytováním služeb Klientovi.
2.2 Tyto Obchodní podmínky tvoří součást každé Smlouvy. Obsahuje-li Smlouva úpravu odlišnou od těchto Obchodních podmínek, má taková úprava přednost před úpravou v těchto Obchodních podmínkách. Případný rozpor mezi některými ustanoveními těchto Obchodních podmínek a některými ustanoveními Smlouvy nemá vliv na platnost a účinnost ostatních ustanovení těchto Obchodních podmínek.
2.3 Užíváním Internetových stránek a/nebo uzavřením Smlouvy Klient souhlasí s těmito Obchodními podmínkami.
3.Podmínky poskytování služeb
3.1 Společnost poskytuje Klientům služby spočívající zejména v realizaci různých kurzů šití, workshopů a jiných akcí pro Klienty, jejichž název, náplň a termíny konání jsou uvedeny na Internetových stránkách.
3.2 Kurzy se konají na adrese společnosti TEXTIL FORUM s.r.o., Uruguayská 416/11, 120 00 Praha 2 – Vinohrady, není-li ve specifikaci Kurzu stanoveno jinak.
3.3 Společnost poskytuje Kurzy pro dospělé a Kurzy pro děti.
4. Registrace a uzavření Smlouvy
4.1 Kurzy je možné zakoupit na Internetových stránkách bez předchozí registrace nebo po registraci na Internetových stránkách.
4.2 V případě zakoupení Kurzu bez předchozí registrace bude Klient přesměrován na platební bránu, kde mu bude umožněno okamžitě zaplatit Cenu kurzu. Zaplacením Ceny kurzu dochází k uzavření Smlouvy se Společností.
4.3 Registrace na Internetových stránkách je zdarma. Klient je při registraci povinen zadat do registračního formuláře veškeré Společností požadované údaje, a to zejména jméno, příjmení, adresu, e-mailovou adresu a telefonní číslo. Kliknutím na tlačítko registrovat je Klientovi odeslán potvrzovací e-mail. Po potvrzení e-mailové adresy je Klient registrován a vzniká mu Uživatelský účet.
4.4 V Uživatelském účtu bude mít Klient přístup k dalším funkcím a výhodám, které jsou spojeny s registrací na Internetových stránkách, jako je například možnost sledovat historii objednávek Kurzů či upravovat osobní údaje.
4.5 Před zakoupením Kurzu či provedením registrace na Internetových stránkách je Klient povinen seznámit se s těmito Obchodními podmínkami dostupnými na Internetových stránkách důrazně upozorněn hláškou ohledně souhlasu v rámci pokračování v registraci a přímo odkázán na jejich znění umístěné na Internetových stránkách, a projevit s nimi souhlas pokračováním na další krok v rámci registrace na Internetových stránkách. Bez projevení tohoto souhlasu a seznámení se s těmito Obchodními podmínkami není Klient oprávněn Internetové stránky užívat.
4.6 Registrací Klient bere na vědomí, že mu budou zasílány informace o průběhu obchodu a upozornění, a to na e-mailovou adresu uvedenou v nastavení Uživatelského účtu. Klient může souhlasit se zasíláním obchodních sdělení a novinek.
4.7 Kurzy uvedené na Internetových stránkách jsou určeny pouze pro osoby, které jsou svéprávné, tj. způsobilé uzavírat smlouvy podle platných právních předpisů.
4.8 Nezletilé osoby starší 15 let si mohou zakoupit Kurzy pouze se souhlasem jejich zákonných zástupců. Klient objednáním Kurzu potvrzuje, že je mu minimálně 15 let a současně má ukončenou povinnou školní docházku, případně, že nabyl zletilosti jinou skutečností předpokládanou § 30 Občanského zákoníku.
4.9 Společnost je oprávněna si od Klienta mladšího 18 let vyžádat veškeré potřebné informace a dokumenty prokazující, že takový Klient:
- obdržel od svého zákonného zástupce/rodiče souhlas se zakoupením Kurzu a je plně schopen dodržovat a plnit všechna pravidla, podmínky, povinnosti, závazky, prohlášení a záruky uvedené v těchto Obchodních podmínkách; a
- dokončil povinnou školní docházku; případně
- nabyl zletilosti na základě jiných právních skutečností dle § 30 Občanského zákoníku.
4.10 Nezletilé osoby mladší 15 let mohou navštívit pouze Kurzy, které jsou na Internetových stránkách výslovně označeny jako „Kurzy pro děti“. Společnost v takovém případě vyžaduje písemný souhlas zákonných zástupců nezletilého.
4.11 Společnost za porušení prohlášení či povinností Klienta mladšího 18 let dle článků 4.3 až 4.8 těchto Obchodních podmínek nenese žádnou odpovědnost; v případě zjištění takového porušení Klientem je Společnost oprávněna postupovat v souladu s článkem 8. těchto Obchodních podmínek.
4.12 Smlouva mezi Společností a Klientem je uzavřena okamžikem, kdy Klient uhradí Společnosti Cenu kurzu.
5. Poplatky a platební podmínky
5.1 Klient se zavazuje uhradit Společnosti Cenu kurzu, a to způsobem a ve výši uvedené na Internetových stránkách, která je uvedena u každého konkrétního Kurzu.
5.2 Klient bere na vědomí, že veškeré Ceny kurzů jsou uvedeny bez DPH. Bude-li Společnost plátcem DPH, bude k částkám fakturovaným Společností Klientovi dle této Smlouvy připočteno DPH ve výši dle platných právních předpisů.
5.3 Cena kurzu Společnosti je splatná na základě řádného daňového dokladu (faktury) vystaveného Společností. Faktura (řádný daňový doklad) je splatná ve lhůtě pěti (5) kalendářních dnů ode dne jejího doručení Klientovi. Společnost je povinna doručit Klientovi fakturu do pěti (5) dnů ode dne jejího vystavení, přičemž faktura může být doručena elektronicky e-mailem na e-mailovou adresu Klienta uvedenou při registraci, nebo jinou e-mailovou adresu, kterou Klient za tímto účelem Společnosti sdělí. Nezaplacení faktury Společnosti Klientem bude považováno za podstatné porušení Smlouvy.
5.4 Cena kurzu musí být Klientem splacena nejpozději do pěti (5) pracovních dnů před plánovaným začátkem Kurzu. V případě zakoupení Kurzu v posledních pěti (5) pracovních dnech před začátkem daného Kurzu, zavazuje se Klient zaplatit Cenu kurzu nejpozději do 24 hodin před plánovaným začátkem kurzu, a to online nebo osobně v místě konání Kurzů.
6. Práva a povinnosti Smluvních stran
6.1 Klient je povinen se po celou dobu konání Kurzu řídit pokyny Lektora. Lektor je povinen na počátku Kurzu stručně poučit Klienty o základních pravidlech bezpečnosti práce s nástroji a materiály používanými v průběhu konání Kurzu. Klienti jsou povinni následně tato pravidla dodržovat. Při manipulaci s nástroji a materiály je Klient povinen dbát zvláště na bezpečnost a ochranu zdraví a majetku ostatních účastníků Kurzu.
6.2 Společnost nebo Lektor jsou oprávněni vyloučit z účasti na konání Kurzu Klienta, který opakovaně či hrubě porušuje pravidla bezpečnosti práce a ochrany zdraví, pokyny Lektora nebo dobré mravy, či jinak omezuje ostatní Klienty v jejich účasti na Kurzu. V takovém případě nemá Klient nárok na vrácení či slevu z Ceny kurzu.
7. Omezení a vyloučení odpovědnosti
7.1 Klient bere na vědomí a souhlasí s tím, že je plně odpovědný za své jednání a chování během Kurzu. Společnost neodpovídá za žádné škody, ať už přímé nebo nepřímé, speciální či vzniklé ve spojitosti s účastí Klienta na Kurzu.
7.2 Klient je povinen dodržovat všechny bezpečnostní pokyny a doporučení sdělená Lektorem Kurzu a Společností. V případě porušení těchto povinností a způsobení škody na majetku Společnosti nebo třetích stran v důsledku nedbalosti nebo úmyslného jednání Klienta, je Klient povinen nahradit veškeré náklady spojené s opravou či náhradou škody.
7.3 Klient rovněž souhlasí s tím, že bude nést veškerou odpovědnost za jakékoli právní následky vyplývající z porušení autorských práv nebo ochranných známek třetích stran při výrobě nebo použití výrobků vytvořených během Kurzu.
7.4 Za správnost všech dokladů a informací předložených Společnosti odpovídá Klient. Společnost neodpovídá za škody vzniklé v důsledku porušení povinností Klienta, zejména nepředáním potřebných podkladů či předáním podkladů a informací věcně nesprávných, neúplných, zkreslených či nepravdivých.
7.5 Klient užívá Internetové stránky na vlastní riziko. Veškerý obsah Internetových stránek slouží pouze jako obecná informace Klientům, nejedná se o právní poradenství či jinou formu poradenství. Společnost neodpovídá za správnost, úplnost a aktuálnost tohoto informativního obsahu. Informace, data, analýzy, názory, stanoviska nebo jiná sdělení uveřejněná na Internetových stránkách musí být posuzovány ve vztahu k okamžiku jejich prvotního uveřejnění na Internetových stránkách.
8. Doba trvání Smlouvy a odstoupení od Smlouvy
8.1 Smlouva se uzavírá na dobu určitou, a to vždy na dobu trvání jednoho Kurzu.
8.2 Pokud je Smlouva uzavřena pomocí prostředků komunikace na dálku (Internetové stránky), má Klient, je-li spotřebitel, v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 Občanského zákoníku právo bez udání důvodu odstoupit od Smlouvy do 14 dní ode dne uzavření Smlouvy, tedy od okamžiku zaplacení Ceny kurzu. Od Smlouvy lze odstoupit nejpozději 72 hodin před začátkem kurzu, tedy na tuto dobu nelze uplatnit odstoupení od Smlouvy do 14 dní.
8.3 Odstoupení od Smlouvy musí být učiněno písemně ve lhůtě uvedené v předchozím odstavci a doručeno elektronicky na adresu: stehovka@yollo.cz
8.4 Klient je oprávněn odstoupit od Smlouvy ze zákonných důvodů, Klient však není dle § 1837 písm. a) Občanského zákoníku oprávněn odstoupit od Smlouvy o poskytování služeb, jestliže byly služby v plném rozsahu poskytnuty nebo pokud se s poskytováním služeb již započalo, a to ještě před uplynutím lhůty pro odstoupení od Smlouvy. Klient tedy nemůže odstoupit od Smlouvy v průběhu Kurzu.
8.5 Nemůže-li se Klient účastnit jen části Kurzu ze zvlášť závažných důvodů, má Společnost právo, nikoliv povinnost, mu nabídnout náhradní termín Kurzu, pokud je to organizačně možné.
8.6 Není-li možné nabídnout Klientovi účast na jiném Kurzu, nemá Klient nárok na slevu z Ceny kurzu za tu jeho část, které se nemohl zúčastnit, pokud mu v dokončení Kurzu nebránily zvlášť závažné důvody. Společnost je oprávněna posoudit zvlášť závažné důvody dle vlastního uvážení.
8.7 V případě, že Klient odstoupí od Smlouvy dle odstavce 8.2 těchto Obchodních podmínek, vrátí Společnost peněžní prostředky přijaté od Klienta do 14 dnů od odstoupení od Smlouvy Klientem, a to stejným způsobem, jakým je Společnost od Klienta přijala.
8.8 Společnost je oprávněna Smlouvu kdykoliv ukončit okamžitým odstoupením, a to z důvodů porušení povinností Klientem, které vyplývají ze Smlouvy a těchto Obchodních podmínek. Okamžitým odstoupením se rozumí zrušení účasti Klienta na Kurzu bez nároku na vráceni Ceny kurzu.
8.9 Společnost si vyhrazuje právo zrušit konání Kurzu nebo změnit termín konání Kurzu v případě, že:
a) není naplněna minimální kapacita Kurzu, která je stanovena na tři (3) Klienty;
b) Lektor není schopen z důvodu pracovní neschopnosti či jiné závažné překážky v práci zajistit vedení Kurzu;
c)místo konání Kurzu není dočasně způsobilé ke konání kurzu z bezpečnostních důvodů, přičemž mezi takové důvody patří například havárie vodovodního potrubí, požár, stavební závady, nebo jiné mimořádné okolnosti, které by mohly ohrozit bezpečnost či zdraví Klienta.
V takovém případě Společnost vrátí peněžní prostředky přijaté od Klienta do 14 dnů od odstoupení od Smlouvy Klientem, a to stejným způsobem, jakým je Společnost od Klienta přijala.
8.10 polečnost je povinna oznámit Klientovi předem skutečnost, že mu v konání Kurzu brání nepředvídatelná překážka, a to neprodleně poté, co se o její existenci dozvěděl. Jestliže Společnost změnila termín konání Kurzu, je povinna do 3 dnů stanovit náhradní termín Kurzu anebo vrátit Klientovi uhrazenou Cenu kurzu.
9. Obchodní sdělení
9.1 Klient může souhlasit se zasíláním obchodních sdělení Společnosti prostředky elektronické komunikace na kontaktní e-mail Klienta užívaný v rámci komunikace se Společností a/nebo e-mail, který Klient uvede v rámci registrace na Internetových stránkách.
9.2 Klient nebo jiná osoba dotčená ochranou osobních údajů podle těchto Obchodních podmínek jsou oprávněni odvolat svůj souhlas se zpracováním osobních údajů nebo zasíláním obchodních sdělení výslovným, srozumitelným a určitým projevem vůle jakýmkoliv technickým prostředkem umožňujícím zaznamenání takového projevu (např. písemným sdělením v listinné podobě, elektronicky atp.) na jakékoliv kontaktní údaje Společnosti. Kontaktní údaje Společnosti jsou uvedeny mimo jiné na Internetových stránkách.
9.3 Klient bere na vědomí a souhlasí s tím, že je zakázáno zasílat nevyžádané e-mailové reklamní nabídky nebo jiná nevyžádaná obchodní sdělení prostřednictvím Internetových stránek nebo na e-mailovou adresu spojenou se službami Společnosti. Jakékoli neoprávněné užívání Internetových stránek je v rozporu s těmito Obchodními podmínkami a příslušnými zákony. Takovéto porušení vystavuje odesílatele nebo autora zpráv odpovědnosti z toho vyplývající dle platných právních předpisů, zejména zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, v znění pozdějších předpisů, a zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy, ve znění pozdějších předpisů.
10. Ochrana osobních údajů
10.1 Klient prohlašuje, že se seznámil se zásadami ochrany osobních údajů uveřejněnými na Internetových stránkách.
11. Podmínky užití Internetových stránek
11.1 Provozovatelem Internetových stránek je Společnost.
11.2 Tyto Obchodní podmínky se vztahují na všechny osoby, které užívají Internetové stránky.
11.3 Používání Internetových stránek je bezplatné.
11.4 Užívat Internetové stránky, nebo jejich části jinak, než pro vlastní potřebu, není bez předchozího písemného souhlasu Společnosti dovoleno.
11.5 Bez předchozího písemného souhlasu Společnosti není dovoleno zasahovat jakýmkoli způsobem do obsahu či technické podstaty Internetových stránek. Právo rozhodovat o změně, odstranění či doplnění Internetových stránek, nebo jakékoli jejich součásti, má pouze Společnost.
11.6 Zveřejnění jakýchkoli údajů či informací na Internetových stránkách, s výjimkou těchto Obchodních podmínek, nemá povahu žádného právního jednání směřujícího ke vzniku právního vztahu mezi Společností a Klientem, pokud nebude v jednotlivých případech výslovně uvedeno jinak.
11.7 Ohledně odpovědnosti Společnosti za užívání Internetových stránek se užijí ustanovení článku 7. těchto Obchodních podmínek.
11.8 Společnost přebírá některé z informací publikovaných na Internetových stránkách z jiných zdrojů, přičemž tyto zdroje jsou vždy uvedeny.
12. Závěrečná ustanovení
12.1 Tyto Obchodní podmínky jsou účinné od 8.8.2024, přičemž jsou k dispozici v sídle Společnosti a/nebo elektronicky na Internetových stránkách.
12.2 Tyto Obchodní podmínky, Smlouvy a právní vztahy z nich vyplývající se řídí právním řádem České republiky.
12.3 K řešení sporů mezi Klientem a Společností vyplývajících ze Smlouvy, Obchodních podmínek nebo v souvislosti s nimi, je ve smyslu § 89 zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, v platném znění, místně příslušným soudem obecný soud Společnosti.
12.4 Mimosoudní vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje Společnost prostřednictvím elektronické pošty zaslané na adresu: stehovka@yollo.cz. Informaci ohledně stížnosti Klienta zašle Společnost na adresu elektronické pošty, z níž byla stížnost Společnosti odeslána.
12.5 Spory mezi Společností a Klientem – spotřebitelem vzniklé ze Smlouvy, které se mezi Společností a Klientem nepodařilo urovnat, je možné řešit formou mimosoudního řešení spotřebitelských sporů dle zákona o ochraně spotřebitele.
12.6 K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro on-line řešení spotřebitelských sporů nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů vzniklých mezi prodávajícím a kupujícím ze Smlouvy.
12.7 Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
12.8 Klient na sebe bere nebezpečí změny okolností a nemůže se tedy domáhat jakýchkoliv práv na základě jakékoliv změny takových okolností.
12.9 Společnost je oprávněna jednostranně měnit tyto Obchodní podmínky.
12.10 Je-li některé ustanovení těchto Obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení. Změny a doplňky Smlouvy a/nebo těchto Obchodních podmínek vyžadují písemnou formu.
OBCHODNÍ PODMÍNKY SPOLEČNOSTI YOLLO CHIC S.R.O.
PŘI UŽITÍ INTERNETOVÝCH STRÁNEK WWW.STEHOVKA.CZ
NÁKUP ZBOŽÍ
Tyto všeobecné obchodní podmínky (“Podmínky”) společnosti yollo chic s.r.o., se sídlem Rybná 716/24, Praha 120 00, IČO 18031935, zapsaná v obchodním rejstříku pod sp. zn. C 380435 vedeném u Městského soudu v Praze, e -mail stehovka@yollo.cz, telefonní číslo +420 602 444 873 („My” nebo „Prodávající”) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů („Občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti Vás, jakožto kupujících, a Nás, jakožto prodávajících, vzniklá v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy („Smlouva“) uzavřené prostřednictvím E-shopu na webových stránkách www.stehovka.cz.
Všechny informace o zpracování Vašich osobních údajů jsou obsaženy v Zásadách zpracování osobních údajů, která naleznete zde.
Ustanovení těchto Podmínek jsou nedílnou součástí Smlouvy. Smlouva a Podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Znění Podmínek můžeme jednostranně měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění Podmínek.
Jak jistě víte, tak komunikujeme primárně na dálku. Proto i pro naši Smlouvu platí, že jsou použity prostředky komunikace na dálku, které umožňují, abychom se spolu dohodli bez současné fyzické přítomnosti Nás a Vás, a Smlouva je tak uzavřena distančním způsobem v prostředí E-shopu, a to prostřednictvím rozhraní webové stránky („webové rozhraní E-shopu“).
Pokud některá část Podmínek odporuje tomu, co jsme si společně schválili v rámci procesu Vašeho nákupu na Našem E-shopu, bude mít tato konkrétní dohoda před Podmínkami přednost.
1. NĚKTERÉ DEFINICE
1. Cena je finanční částka, kterou budete hradit za Zboží;
2. Cena za dopravu je finanční částka, kterou budete hradit za doručení Zboží, a to včetně ceny za jeho zabalení;
3. Celková cena je součet Ceny a Ceny za dopravu;
4. DPH je daň z přidané hodnoty dle platných právních předpisů;
5. Faktura je daňový doklad vystavený v souladu se zákonem o dani z přidané hodnoty na Celkovou cenu;
6. Objednávka je Váš neodvolatelný návrh na uzavření Smlouvy o koupi Zboží s Námi;
7. Uživatelský účet je účet zřízený na základě Vámi sdělených údajů, jež umožňuje uchování zadaných údajů a uchovávání historie objednaného Zboží a uzavřených Smluv;
8. Vy jste osoba nakupující na Našem E-shopu, právními předpisy označovaná jako kupující;
9. Zboží je vše, co můžete nakoupit na E-shopu.
2. OBECNÁ USTANOVENÍ A POUČENÍ
2.1 Koupě Zboží je možná jen přes webové rozhraní E-shopu.
2.2 Při nákupu Zboží je Vaše povinnost poskytnout Nám všechny informace správně a pravdivě. Informace, které jste Nám poskytli při objednání Zboží budeme tedy považovat za správné a pravdivé.
3. UZAVŘENÍ SMLOUVY
3.1 Smlouvu s Námi je možné uzavřít pouze v českém jazyce.
3.2 Smlouva je uzavírána na dálku prostřednictvím E-shopu, přičemž náklady na použití komunikačních prostředků na dálku hradíte Vy. Tyto náklady se však nijak neliší od základní sazby, kterou hradíte za používání těchto prostředků (tedy zejména za přístup k internetu), žádné další náklady účtované Námi tedy nad rámec Celkové ceny nemusíte očekávat. Odesláním Objednávky souhlasíte s tím, že prostředky komunikace na dálku využíváme.
3.3 K tomu, abychom mohli Smlouvu uzavřít, je třeba, abyste na E-shopu vytvořili návrh Objednávky. V tomto návrhu musí být uvedeny následující údaje:
a) Informace o nakupovaném Zboží (na E-shopu označujete Zboží, o jehož nákup máte zájem, tlačítkem „Přidat do košíku“);
b) Informace o Ceně, Ceně za dopravu, způsobu platby Celkové ceny a požadovaném způsobu doručení Zboží; tyto informace budou zadány v rámci tvorby návrhu Objednávky v rámci uživatelského prostředí E-shopu, přičemž informace o Ceně, Ceně za dopravu a Celkové ceně budou uvedeny automaticky na základě Vámi zvolného Zboží a způsobu jeho doručení;
c) Své identifikační a kontaktní údaje sloužící k tomu, abychom mohli doručit Zboží, zejména tedy jméno, příjmení, doručovací adresu, telefonní číslo a e-mailovou adresu;
d) V případě Smlouvy, na základě které Vám budeme Zboží dodávat pravidelně a opakovaně, též informaci, jak dlouho Vám budeme Zboží dodávat.
3.4 V průběhu tvorby návrhu Objednávky může až do doby jejího vytvoření údaje měnit a kontrolovat. Po provedení kontroly prostřednictvím stisku tlačítka „Objednávka zavazující k platbě“ Objednávku vytvoříte. Před stiskem tlačítka musíte ale ještě potvrdit Vaše seznámení se a souhlas s těmito Podmínkami, v opačném případě nebude možné Objednávku vytvořit. K potvrzení a souhlasu slouží zatrhávací políčko. Po stisku tlačítka „Objednávka zavazující k platbě“ budou všechny vyplněné informace odeslány přímo Nám.
3.5 Vaši Objednávku Vám v co nejkratší době poté, kdy Nám bude doručena, potvrdíme zprávou odeslanou na Vaši e-mailovou adresu zadanou v Objednávce. Součástí potvrzení bude shrnutí Objednávky a tyto Podmínky. Potvrzením Objednávky z naší strany dochází k uzavření Smlouvy mezi Námi a Vámi. Podmínky ve znění účinném ke dni Objednávky tvoří nedílnou součást Smlouvy.
3.6 Mohou nastat i případy, kdy Vám nebudeme moci Objednávku potvrdit. Jedná se zejména o situace, kdy Zboží není dostupné nebo případy, kdy objednáte větší počet kusů Zboží, než kolik je z naší strany umožněno. Informaci o maximálním počtu Zboží Vám však vždy v rámci E-shopu předem poskytneme a neměla by pro Vás být tedy překvapivá. V případě, že nastane jakýkoli důvod, pro který nemůžeme Objednávku potvrdit, budeme Vás kontaktovat a zašleme Vám nabídku na uzavření Smlouvy v pozměněné podobě oproti Objednávce. Smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy Naši nabídku potvrdíte.
3.7 V případě, že v rámci E-shopu nebo v návrhu Objednávky bude uvedena zjevně chybná Cena, nejsme povinni Vám Zboží za tuto Cenu dodat ani v případě, kdy jste obdrželi potvrzení Objednávky, a tedy došlo k uzavření Smlouvy. V takové situaci Vás budeme bezodkladně kontaktovat a zašleme Vám nabídku na uzavření nové Smlouvy v pozměněné podobě oproti Objednávce. Nová Smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy Naši nabídku potvrdíte. V případě, že Naši nabídku nepotvrdíte ani ve lhůtě 3 dnů od jejího odeslání, jsme oprávněni od uzavřené Smlouvy odstoupit. Za zjevnou chybu v Ceně se považuje například situace, kdy Cena neodpovídá obvyklé ceně u jiných prodejců nebo chybí či přebývá cifra.
3.8 V případě, kdy dojde k uzavření Smlouvy, Vám vzniká závazek k zaplacení Celkové ceny.
3.9 V případě, že máte zřízen Uživatelský účet, můžete učinit Objednávku jeho prostřednictvím. I v takovém případě máte ale povinnost zkontrolovat správnost, pravdivost a úplnost předvyplněných údajů. Způsob tvorby Objednávky je však totožný, jako v případě kupujícího bez Uživatelského účtu, výhodou však je, že není třeba opakovaně vyplňovat Vaše identifikační údaje.
3.10 V některých případech umožňujeme na nákup Zboží využít slevu. Pro poskytnutí slevy je třeba, abyste v rámci návrhu Objednávky vyplnili údaje o této slevě do předem určeného pole. Pokud tak učiníte, bude Vám Zboží poskytnuto se slevou.
4. UŽIVATELSKÝ ÚČET
4.1 Na základě Vaší registrace v rámci E-shopu můžete přistupovat do svého Uživatelského účtu.
4.2 Při registraci Uživatelského účtu je Vaše povinnost uvést správně a pravdivě všechny zadávané údaje a v případě změny je aktualizovat.
4.3 Přístup k Uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Ohledně těchto přístupových je Vaší povinností zachovávat mlčenlivost a nikomu tyto údaje neposkytovat. V případě, že dojde k jejich zneužití, neneseme za to žádnou odpovědnost.
4.4 Uživatelský účet je osobní, a nejste tedy oprávněni umožnit jeho využívání třetím osobám.
4.5 Váš Uživatelský účet můžeme zrušit, a to zejména v případě, když jej více, než 1 rok nevyužíváte, či v případě, kdy porušíte své povinnosti dle Smlouvy.
4.6 Uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení.
5. CENOVÉ A PLATEBNÍ PODMÍNKY, VÝHRADA VLASTNICKÉHO PRÁVA
5.1 Cena je vždy uvedena v rámci E-shopu, v návrhu Objednávky a samozřejmě ve Smlouvě. V případě rozporu mezi Cenou uvedenou u Zboží v rámci E-shopu a Cenou uvedenou v návrhu Objednávky se uplatní Cena uvedená v návrhu Objednávky, která bude vždy totožná s cenou ve Smlouvě. V rámci návrhu Objednávky je též uvedena Cena za dopravu, případně podmínky, kdy je doprava zdarma.
5.2 Celková cena je uvedena včetně DPH včetně veškerých poplatků stanovených zákonem.
5.3 Platbu Celkové ceny po Vás budeme požadovat po uzavření Smlouvy a před předáním Zboží. Úhradu Celkové ceny můžete provést následujícími způsoby:
a) Bankovním převodem. Informace pro provedení platby Vám zašleme v rámci potvrzení Objednávky. V případě platby bankovním převodem je Celková cena splatná do 2 pracovních dní od objednávky.
b) Kartou online. V takovém případě probíhá platba přes platební bránu ShoptetPay, přičemž platba se řídí podmínkami této platební brány, které jsou dostupné zde. V případě platby kartou online je Celková cena splatná do 1 pracovního dne.
c) Hotově nebo kartou při osobním odběru. Hotově nebo kartou lze hradit Zboží v případě převzetí v Naší provozovně. V případě platby hotově nebo kartou při osobním odběru je Celková cena splatná při převzetí Zboží.
d) Platební metodou PlatímPak.
Platební metoda PlatímPak je poskytována společností Raiffeisenbank a.s., Hvězdova 1716/2b, 140 78 Praha 4, IČO 49240901, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, sp.zn. B 2051 („Banka“).
Platební metoda spočívá v uhrazení kupní ceny Zboží Zákazníkem a případných nákladů na pojištění, dopravu Zboží tak, že Banka poskytne Zákazníkovi pro tento účel na základě Smlouvy o poskytnutí služby PlatímPak odloženou platbu a finanční prostředky převede přímo na účet Obchodníka.
V případě, že Zákazník využije službu PlatímPak nabízenou Obchodníkem a poskytovanou Bankou, je Zákazník povinen odloženou platbu ve výši kupní ceny Zboží a případných nákladů na pojištění, dopravu Zboží uhradit Bance ve lhůtě splatnosti v souladu s Obchodními podmínkami služby PlatímPak.
Zákazník uzavírá s Bankou Smlouvu o poskytnutí služby PlatímPak, přičemž nedílnou součástí této Smlouvy jsou Obchodní podmínky služby PlatímPak. Volbou služby PlatímPak Zákazník vyjadřuje souhlas s Obchodními podmínkami služby PlatímPak.
Zákazník bere na vědomí, že Banka zpracovává jeho osobní údaje způsobem popsaným v
Memorandu o zpracování osobních údajů Klientů banky, jehož aktuální verze se nachází na www.rb.cz.
5.4 Faktura bude vystavena v elektronické podobě po uhrazení Celkové ceny a bude zaslána na Vaši e-mailovou adresu. Faktura bude též fyzicky přiložena ke Zboží a dostupná v Uživatelském úču.
5.5 Vlastnické právo ke Zboží na Vás přechází až poté, co zaplatíte Celkovou cenu a Zboží převezmete. V případě platby bankovním převodem je Celková cena zaplacena připsáním na Náš účet, v ostatních případech je zaplacena v okamžik provedení platby.
6. DORUČENÍ ZBOŽÍ, PŘECHOD NEBEZPEČÍ ŠKODY NA VĚCI
6.1 Zboží Vám bude doručeno způsobem dle Vaší volby, přičemž můžete vybírat z následujících možností:
a) Osobní odběr na Naší provozovně v Praze, na adrese Uruguayská 416/11, Praha 2;
b) Osobní odběr na výdejních místech společnosti GLS;
c) Doručení prostřednictvím dopravních společností GLS;
6.2 Zboží je možné doručit pouze v rámci České a Slovenské republiky.
6.3 Doba doručení Zboží vždy závisí na jeho dostupnosti a na zvoleném způsobu doručení a platby. Předpokládaná doba doručení Zboží Vám bude sdělena v potvrzení Objednávky. Doba uvedená na E-shopu je pouze orientační a může se lišit od skutečné doby dodání. V případě osobního odběru na provozovně Vás vždy o možnosti vyzvednutí Zboží budeme informovat prostřednictvím e-mailu.
6.4 Po převzetí Zboží od dopravce je Vaše povinnost zkontrolovat neporušenost obalu Zboží a v případě jakýchkoli závad tuto skutečnost neprodleně oznámit dopravci a Nám. V případě, že došlo k závadě na obalu, která svědčí o neoprávněné manipulaci a vstupu do zásilky, není Vaší povinností Zboží od dopravce převzít.
6.5 V případě, kdy porušíte svoji povinnost převzít Zboží, s výjimkou případů dle čl.6.4 Podmínek, nemá to za následek porušení Naší povinnosti Vám Zboží doručit. Zároveň to, že Zboží nepřevezmete, není odstoupení od Smlouvy mezi Námi a Vámi. Nám ale v takovém případě vzniká právo od Smlouvy odstoupit z důvodu Vašeho podstatného porušení Smlouvy. Pokud se rozhodneme tohoto práva využít, je odstoupení účinné v den, kdy Vám toto odstoupení doručíme. Odstoupení od Smlouvy nemá vliv na nárok na uhrazení Ceny za dopravu, případně na nárok na náhradu škody, pokud vznikla.
6.6 Pokud je z důvodů vzniklých na Vaší straně Zboží doručováno opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo ve Smlouvě dohodnuto, je Vaší povinností nahradit Nám náklady s tímto opakovaným doručením spojené. Platební údaje pro zaplacení těchto nákladů Vám zašleme na Vaši e-mailovou adresu uvedenou ve Smlouvě a jsou splatné 14 dnů od doručení e-mailu.
6.7 Nebezpečí škody na Zboží na Vás přechází v okamžiku, kdy ho převezmete. V případě, kdy Zboží nepřevezmete, s výjimkou případů dle čl.6.4 Podmínek, na Vás nebezpečí škody na Zboží přechází v okamžiku, kdy jste měli možnost ho převzít, ale z důvodů na Vaší straně k převzetí nedošlo. Přechod nebezpečí škody na Zboží pro Vás znamená, že od tohoto okamžiku nesete veškeré důsledky spojené se ztrátou, zničením, poškozením či jakýmkoli znehodnocením Zboží.
6.8 V případě, že Zboží nebylo v E-shopu uvedeno jako skladem a byla uvedena orientační doba dostupnosti Vás budeme vždy informovat v případě:
a) mimořádného výpadku výroby Zboží, přičemž Vám vždy sdělíme novou očekávanou dobu dostupnosti nebo informace o tom, že nebude možné Zboží dodat;
b) prodlení s dodáním Zboží od Našeho dodavatele, přičemž Vám vždy sdělíme novou očekávanou dobu dodání.
6.9 V případě, že nebudeme schopni Vám Zboží dodat ani do 30 dnů od uplynutí doby doručení Zboží uvedené v potvrzení Objednávky, a to z jakéhokoli důvodu, jsme My i Vy oprávněni od Smlouvy odstoupit.
7. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
7.1 Zaručujeme, že v době přechodu nebezpečí škody na Zboží podle čl.6.7 Podmínek je Zboží bez vad, zejména pak, že:
a) má vlastnosti, které jsme si s Vámi dohodnuli, a pokud nebyly výslovně dohodnuty, pak takové, které jsme u popisu Zboží uvedli, případně takové, které lze s ohledem na povahu Zboží očekávat;
b) je vhodné pro účely, které jsme uvedli nebo pro účely, které jsou pro Zboží tohoto typu obvyklé;
c) odpovídá jakosti nebo provedení dohodnutého vzorku, pakliže byla jakost nebo provedení stanovena podle vzorku;
d) je v odpovídajícím množství a hmotnosti;
e) splňuje požadavky na něj kladené právními předpisy;
f) není zatíženo právy třetích stran.
7.2 Práva a povinnosti ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 Občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
7.3 V případě, že bude mít Zboží vadu, tedy zejména pokud nebude splněna některá z podmínek dle čl.7.1, můžete Nám takovou vadu oznámit a uplatnit práva z vadného plnění (tedy Zboží reklamovat) zasláním e-mailu či dopisu na Naše adresy uvedené u Našich identifikačních údajů. Pro reklamaci můžete využít také vzorový formulář poskytovaný z Naší strany, který tvoří přílohu č. 1 Podmínek. V uplatnění práva z vadného plnění je třeba zvolit, jak chcete vadu vyřešit, přičemž tuto volbu nemůžete následně, s výjimkou případů dle čl. 7.4, bez Našeho souhlasu změnit. Reklamaci vyřídíme v souladu s Vámi uplatněným právem z vadného plnění. V případě, že si nezvolíte řešení vady, máte práva uvedená v čl. 7.5 i v situacích, kdy vadné plnění bylo podstatným porušením Smlouvy.
7.4 Je-li vadné plnění podstatným porušením Smlouvy, máte následující práva:
a) na odstranění vady dodáním nového Zboží bez vady, nebo dodáním chybějící části Zboží;
b) na odstranění vady opravou Zboží;
c) na přiměřenou slevu z Ceny;
d) na odstoupení od Smlouvy.
V případě, že zvolíte vyřešení dle bodů a) nebo b) a My vadu takto neodstraníme v přiměřené lhůtě, kterou jsme uvedli, nebo Vám sdělíme, že tímto způsobem vadu neodstraníme vůbec, máte práva dle bodů c) a d), i když jste je v rámci reklamace původně nepožadovali. Zároveň pokud si zvolíte odstranění vady opravou Zboží a My zjistíme, že je vada neopravitelná, oznámíme Vám to a můžete si zvolit jiný způsob odstranění vady.
7.5 Je-li vadné plnění nepodstatným porušením Smlouvy, máte následující práva:
a) na odstranění vady dodáním nového Zboží bez vady, nebo dodáním chybějící části Zboží;
b) na odstranění vady opravou Zboží;
c) na přiměřenou slevu z Ceny.
Pokud však vadu neodstraníme včas nebo odmítneme vadu odstranit, vzniká Vám právo od Smlouvy odstoupit. Odstoupit můžete také v případě, kdy nemůžete Zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vad po opravě Zboží nebo při větším počtu vad Zboží.
7.6 V případě podstatného i nepodstatného porušení nemůžete odstoupit od Smlouvy, ani požadovat dodání nové věci, pokud nemůžete vrátit Zboží ve stavu, v jakém jste ho obdrželi. To ale neplatí v následujících případech:
a) došlo-li ke změně stavu Zboží v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady;
b) bylo-li Zboží použito ještě před objevením vady;
c) nebyla-li nemožnost vrácení Zboží v nezměněném stavu způsobena Vaším jednáním anebo Vaším opomenutím,
d) došlo-li z Vaší strany před objevením vady k prodeji, spotřebování nebo pozměnění Zboží při obvyklém použití; pokud k tomu však došlo jen částečně, je Vaší povinností tu část Zboží, kterou vrátit lze a v takovém případě Vám nebude vrácena část Cen odpovídající Vašemu prospěchu z užití části Zboží.
7.7 Do 3 dnů od obdržení reklamace Vám na e-mailovou adresu potvrdíme, že jsme reklamaci obdrželi, kdy jsme ji obdrželi a předpokládanou dobu trvání vyřízení reklamace. Reklamaci vyřídíme bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů od jejího obdržení. Lhůta může být po naší vzájemné dohodě prodloužena. Pokud lhůta marně uplyne, můžete odstoupit od Smlouvy.
7.8 O vyřízení reklamace Vás budeme informovat e-mailem. Pokud je reklamace oprávněná, náleží Vám náhrada účelně vynaložených nákladů. Tyto náklady jste povinni prokázat, např. účtenkami či potvrzeními o ceně za dopravu. V případě, že došlo k odstranění vady dodáním nového Zboží, je Vaší povinností Nám původní Zboží vrátit, náklady na toto vrácení však hradíme My.
7.9 V případě, že jste podnikateli, je Vaší povinností oznámit a vytknout vadu bez zbytečného odkladu poté, co jste ji mohli zjistit, nejpozději však do tří dnů od převzetí Zboží.
7.10 V případě, že jste spotřebitel, máte právo uplatit práva z vadného plnění u vady, která se vyskytne u spotřebního Zboží ve lhůtě 24 měsíců od převzetí Zboží.
7.11 Ustanovení ohledně práva z vad se nepoužijí v případě:
a) Zboží, které je prodávané za nižší Cenu, na vadu, pro kterou byla nižší Cena ujednána;
b) opotřebení Zboží způsobeného jeho obvyklým užíváním;
c) použitého Zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou Zboží mělo, když jste jej převzali;
d) rozstříháním látky;
e) kdy to vyplývá z povahy Zboží.
8. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
8.1 K odstoupení od Smlouvy, tedy k ukončení smluvního vztahu mezi Námi a Vámi od jeho počátku, může dojít z důvodů a způsoby uvedenými v tomto článku, případně v dalších ustanoveních Podmínek, ve kterých je možnost odstoupení výslovně uvedena.
8.2 V případě, že jste spotřebitel, tedy osoba kupující Zboží mimo rámec své podnikatelské činnosti, máte v souladu s ustanovením §1829 občanského zákoníku právo odstoupit od Smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne doručení Zboží. V případě, že jsme uzavřeli Smlouvu, jejímž předmětem je několik druhů Zboží nebo dodání několika částí Zboží, začíná tato lhůta běžet až dnem dodání poslední části Zboží, a v případě, že jsme uzavřeli Smlouvu, na základě které Vám budeme Zboží dodávat pravidelně a opakovaně, začíná běžet dnem dodání první dodávky. Od Smlouvy můžete odstoupit jakýmkoliv prokazatelným způsobem (zejména zasláním e-mailu nebo dopisu na Naše adresy uvedené u Našich identifikačních údajů). Pro odstoupení můžete využít také vzorový formulář poskytovaný z Naší strany, který tvoří přílohu č. 2 Podmínek.
8.3 Ani jako spotřebitel však nemůžete od Smlouvy odstoupit v případech, kdy je předmětem Smlouvy:
a) Zboží, jehož Cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na Naší vůli a může k nim dojít během lhůty pro odstoupení od Smlouvy;
b) dodání alkoholických nápojů, které mohou být dodány až po uplynutí třiceti dnů a jejich Cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávislých na Naší vůli;
c) Zboží, které bylo upraveno podle Vašeho přání nebo pro Vaši osobu;
d) Zboží, které podléhá rychlé zkáze a Zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným;
e) Zboží v uzavřeném obalu, které bylo z obalu vyňato a z hygienických důvodů jej není možné vrátit;
f) dodávka zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud došlo k porušení původního obalu;
g) dodávka novin, periodik nebo časopisů;
h) dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s Vaším předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od Smlouvy a My jsme Vám sdělili, že nemáte právo na odstoupení od Smlouvy.
8.4 Lhůta k odstoupení dle čl.8.2 Podmínek se považuje za zachovanou, pokud Nám v jejím průběhu odešlete oznámení, že od Smlouvy odstupujete.
8.5 V případě odstoupení od Smlouvy Vám bude Cena vrácena do 14 dnů ode dne účinnosti odstoupení na účet, ze kterého byla připsána, případně na účet zvolený odstoupení od Smlouvy. Částka však nebude vrácena dříve, než Nám Zboží vrátíte či než prokážete, že došlo k jeho zaslání zpět Nám. Zboží Nám prosím vracejte čisté, pokud možno včetně originálního obalu.
8.6 V případě odstoupení od Smlouvy dle čl.8.2 Podmínek jste povinní Nám Zboží zaslat do 14 dnů od odstoupení a nesete náklady spojené s navrácením zboží k Nám. Vy máte naopak nárok na to, abychom Vám vrátili Cenu za dopravu, avšak pouze ve výšiodpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání Zboží, který jsme pro dodání Zboží nabízeli. V případě odstoupení z důvodu, že My porušíme uzavřenou Smlouvu, hradíme i náklady spojené s navrácením zboží k Nám, ovšem opět pouze do výše Ceny za dopravu ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání Zboží, který jsme při dodání Zboží nabízeli.
8.7 Odpovídáte Nám škodu v případech, kdy bude Zboží poškozeno v důsledku Vašeho nakládání s ním jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Způsobenou škodu Vám v takovém případě vyúčtujeme poté, co Nám Zboží bude vráceno a splatnost vyúčtované částky je 14 dní. V případě, že jsme Vám ještě nevrátili Cenu, jsme oprávněni pohledávku z titulu nákladů započíst na Vaši pohledávku na vrácení Ceny.
8.8 My jsme oprávněni odstoupit od Smlouvy kdykoliv před tím, než Vám dodáme Zboží, pokud existují objektivní důvody, proč není možné Zboží dodat (zejména důvody na straně třetích osob nebo důvody spočívající v povaze Zboží), a to i před uplynutím doby uvedené v čl.6.9 Podmínek. Můžeme také od Smlouvy odstoupit, pokud je zjevné, že jste uvedli v Objednávce záměrně nesprávné informace. V případě, že nakupujete zboží v rámci své podnikatelské činnosti, tedy jako podnikatel, jsme oprávněni od Smlouvy odstoupit kdykoli, i bez udání důvodu.
9. ŘEŠENÍ SPORŮ SE SPOTŘEBITELI
9.1 Nejsme ve vztahu ke kupujícím vázáni žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) Občanského zákoníku.
9.2 Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťujeme prostřednictvím elektronické adresy stehovka@yollo.cz. Informaci o vyřízení stížnosti zašleme na elektronickou adresu kupujícího.
9.3 K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Gorazdova 1969/14, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím, který je spotřebitelem, z kupní smlouvy uzavřené elektronickými prostředky.
9.4 Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013, o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
10. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
10.1 Pokud Náš a Váš právní vztah obsahuje mezinárodní prvek (tedy například budeme zasílat zboží mimo území České republiky), bude se vztah vždy řádit právem České republiky. Pokud jste však spotřebitelé, nejsou tímto ujednáním dotčena Vaše práva plynoucí z právních předpisů.
10.2 Veškerou písemnou korespondenci si s Vámi budeme doručovat elektronickou poštou. Naše e-mailová adresa je uvedena u Našich identifikačních údajů. My budeme doručovat korespondenci na Vaši e-mailovou adresu uvedenou ve Smlouvě, v Uživatelském účtu nebo přes kterou jste nás kontaktovali.
10.3 Smlouvu je možné měnit pouze na základě naší písemné dohody. My jsme však oprávněni změnit a doplnit tyto Podmínky, tato změna se však nedotkne již uzavřených Smluv, ale pouze Smluv, které budou uzavřeny po účinnosti této změny. O změně Vás však budeme informovat pouze v případě, že máte vytvořený Uživatelský účet (abyste tuto informaci měli v případě, že budete objednávat nové Zboží, změna však nezakládá právo výpovědi, jelikož nemáme uzavřenou Smlouvu, kterou by bylo možné vypovědět), nebo Vám na základě Smlouvy máme dodávat Zboží pravidelně a opakovaně. Informace o změně Vám zašleme na Vaši e-mailovou adresu nejméně 14 dní před účinností této změny. Pokud od Vás do 14 dnů od zaslání informace o změně neobdržíme výpověď uzavřené Smlouvy na pravidelné a opakované dodávky Zboží, stávají se nové podmínky součástí naší Smlouvy a uplatní se na další dodávku Zboží následující po účinnosti změny. Výpovědní doba v případě, že výpověď podáte, činí 2 měsíce.
10.4 V případě vyšší moci nebo událostí, které nelze předvídat (přírodní katastrofa, pandemie, provozní poruchy, výpadky subdodavatelů apod.), neneseme odpovědnost za škodu způsobenou v důsledku nebo souvislosti s případy vyšší moci, a pokud stav vyšší moci trvá po dobu delší než 10 dnů, máme My i Vy právo od Smlouvy odstoupit.
10.5 Přílohou Podmínek je vzorový formulář pro reklamaci a vzorový formulář pro odstoupení od Smlouvy.
10.6 Smlouva včetně Podmínek je archivována v elektronické podobě u Nás, ale není Vám přístupná. Vždy však tyto Podmínky a potvrzení Objednávky se shrnutím Objednávky obdržíte e-mailem a budete tedy mít vždy přístup ke Smlouvě i bez Naší součinnosti. Doporučujeme vždy potvrzení Objednávky a Podmínky uložit.
10.7 Tyto Podmínky nabývají účinnosti 1.7.2024.
PŘÍLOHA Č. 1 FORMULÁŘ NA VRÁCENÍ ZBOŽÍ
PŘÍLOHA Č. 2 FORMULÁŘ PRO REKLAMACI